.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واگذاري يك‌هزار واحد مسكن مهر به لنگرودي‌ها

فرماندار لنگرود از واگذاري يك‌هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان در تابستان سال جاري خبر داد.

به گزارش فارس عزيز كاظمي در نخستين جلسه شوراي اداري سال 90 اين شهرستان اظهار داشت: لنگرود با بيش از 140‌هزار نفر جمعيت، سه بخش و پنج شهر با تقديم 610 شهيد، 2‌ هزار و 500 آزاده، جانباز و ايثارگر يكي از شهرستان‌هاي پيشرو در تمام مقاطع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است.
وي با اشاره به اشتغال 30 درصد مردم در بخش كشاورزي، 33 درصد در بخش صنعت و 37 درصد در بخش خدمات در لنگرود افزود: 65 درصد خانوارهاي روستايي اين شهرستان از نعمت گاز برخوردارند ضمن اينكه 60 درصد خانوارهاي روستايي لنگرود از آب شرب برخوردارند.
كاظمي 43 درصد راه‌هاي لنگرود را آسفالته دانست و تصريح كرد: 57 درصد راه‌هاي لنگرود فاقد آسفالت هستند.
فرماندار لنگرود خاطرنشان كرد: 21‌ هزار هكتار زمين كشاورزي در لنگرود وجود دارد و 40‌ هزار نفر در اين بخش فعاليت ميكنند.
وي ادامه داد: 6‌ هزار و 400 هكتار باغ چاي در لنگرود موجود است و 15‌ هزار نفر با 40 كارخانه چايسازي در باغ‌هاي چاي و كارخانه‌هاي مذكور فعاليت دارند.
به گفته كاظمي لنگرود داراي دو شهرك صنعتي، يك ناحيه صنعتي و يك شهرك صنعتي جديدالاحداث است.
فرماندار لنگرود با اشاره به مصوبات دور نخست سفر هيئت دولت به گيلان گفت: 116 مصوبه در دور نخست سفر هيئت دولت به گيلان به لنگرود اختصاص يافته و اعتبار آن معادل 45 ميليارد تومان بوده است ضمن اينكه اين پروژه‌ها در مجموع 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
وي تصفيه‌خانه شهر لنگرود را از جمله پروژه‌هاي دور دوم سفر هيئت دولت به گيلان ذكر كرد و بيان داشت: اين پروژه مهم و حياتي به دلايل مختلف از پيشرفت قابل توجهي برخوردار نيست.
كاظمي مجموع مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به گيلان در لنگرود را 63 پروژه با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: پروژه‌هاي مذكور در مجموع 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
فرماندار لنگرود تصريح كرد: 28 روستا از 44 روستاي لنگرود از آب شرب برخوردارند و 15 روستا نيز در حال آبرساني هستند.
وي اقدام‌هاي صورت گرفته دولت در بخش چاي را مؤثر خواند و خاطرنشان كرد: احياي سازمان چاي از اقدام‌هاي بسيار مؤثر دولت است اما هنور چايكاران دغدغه‌هايي دارند.
كاظمي عدم پرداخت تسهيلات بانكها به چايكاران مقروض را از جمله مشكلات عنوان كرد و گفت: لنگرود فاقد كتابخانه استاندارد و سالن‌هاي ورزشي مناسب است.
فرماندار لنگرود با اشاره به بندر تجاري تفريحي چمخاله، تصريح كرد: اين بندر از پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت به گيلان است كه به‌زودي توسط اداره كل بنادر و كشتيراني به صورت مزايده به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.
وي به احداث مسكن مهر در اين شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: 2‌ هزار واحد مسكوني با حمايت دولت و وزارت مسكن و شهرسازي در اين شهرستان در حال ساخت بوده و 550 واحد ديگر نيز مصوب شده است.
كاظمي از واگذاري يكهزار واحد مسكوني در تابستان سال جاري به متقاضيان خبر داد و افزود: يك‌هزار واحد ديگر نيز سال آينده به بهره‌برداري ميرسد.
فرماندار لنگرود از مقاوم‌سازي 2‌ هزار و 200 واحد مسكن روستايي در اين شهرستان خبر داد و گفت: هيچ محدوديتي براي پرداخت تسهيلات مقاوم‌سازي مسكن روستايي به متقاضيان وجود ندارد.
وي با تأكيد بر اينكه در بخش كشاورزي اقدام‌هاي خوبي در لنگرود انجام شده است، بيان داشت: لايروبي آب‌بندان‌ها، حفر و تجهيز چاه‌ها انجام شده است اما هنوز مردم نگران تأمين آب در سال زراعي جديد هستند.
كاظمي اضافه كرد: پنج طرح آمايش با 25 ميليارد تومان در لنگرود اجرايي شده است.
فرماندار لنگرود با بيان اينكه در حال حاضر 500 ميليارد تومان در بخش عمراني اين شهرستان سرمايه‌گذاري شده است، اظهار داشت: لنگرود نيازمند فضاهاي فرهنگي، ورزشي و دانشگاهي است.
وي احداث كتابخانه استاندارد را از ديگر نيازهاي لنگرود برشمرد و تصريح كرد: كتابخانه‌هاي موجود تنها 30 درصد نياز مردم اين شهرستان را برآورده ميكند.
كاظمي اطاقور را از مناطق محروم لنگرود عنوان كرد و گفت: اين بخش با داشتن 150 روستا به دليل كوهستاني بودن از امور زيربنايي بسيار كمي برخوردار است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.